Zahlungsbedingungen:
Alle Zahlungen erfolgen über PayPal oder Mangopay, je nachdem, welche Zahlungsmethoden der Verkäufer anbietet. Es dürfen keine Zahlungen per Scheck oder Banküberweisung direkt an den Verkäufer erfolgen.
Der Käufer nutzt die von Delcampe auf der Seite "Meine Käufe: Zu zahlen" zur Verfügung stehenden Zahlungsmethoden.
Eine Zahlung, die nicht über PayPal (wenn der Verkäufer diese Zahlungsmethode akzeptiert) oder Mangopay läuft, wird dem Käufer vom Verkäufer erstattet. Ein nicht bezahlter Kauf kann Konsequenzen für das Konto des Käufers nach sich ziehen.
Sollten die Verkaufsbedingungen des Verkäufers Klauseln enthalten, die sich auf die Zahlung beziehen, sind diese Klauseln als nichtig zu betrachten. Es gelten ausschließlich die Zahlungsbedingungen der Delcampe-Website, wie sie in den <a {linkParameters}>Nutzungsbedingungen</a> definiert sind.
Käufe müssen, nachdem der Verkäufer die Endabrechnung geschickt hat, innerhalb von 14 Tagen bezahlt werden.
Garantie
Widerrufsrecht
Alle Angaben zu Fristen bezüglich der Rücksendung von Artikeln und der Rückerstattung des Kaufbetrags finden Sie in der
Delcampe-Charta.
Besondere Bedingungen
English is my preferred language, but I am comfortable with German and French and understand philatelic terms in those languages.
First Class Postage or International Airmail
Example: 1st ounce: 1-2 postal cards, or 1-2 covers, or 1 stamp cards (10 stamps)
United States, 0.55 USD
World Wide, 1.20 USD
Example: 2 ounces: 6 postal cards, or 5 covers, or 4 stamp cards (30-40 stamps)
United States, 0.70 USD
World Wide, 2.24 USD
Postal Surcharges and Options
Large envelope items (sheets, souvenir panes) first ounce:
United States, 1.10 USD
World Wide, 2.50 USD
Insurance (USA only): varies with amount insured; may be required
Registration: (ex USA): typically 15.00 USD per shipment; may be required
Items sent without insurance or registration are sent at buyer's risk
Actual delivery costs and payment handling charges
will be quoted when all of your lots have closed.
Please wait to receive our invoice.
Payment / Paiement / Zahlung / Pago
ALL PAYMENT TO BE COMPLETED WITHIN 10 DAYS OF THE PAYMENT REQUEST!
Handling Fee:
A handling fee of 5% of the total item(s) cost will be added to all invoices and shown as part of the Other cost on your invoice.
e-Payment:
Payment by PayPal is preferred
(stevew@westonmuir.com)
The following PayPal fee will be added to all invoices depending upon invoice currency:
CHF: 4.4% + 0.55,
EUR: 4.4% + 0.35,
GBP: 4.4% + 0.20,
USD: 4.4% + 0.30.
Payment by Delcampe Pay
The following Delcampe Pay fee (converted to CHF) will be added to all invoices:
CHF 2.3% + CHF 0.30 per item.
With prior approval, I will also accept in USD:
Cash (at your risk), Postal Money Orders, or
USA Bank Checks (allow 14 days to clear)
DO NOT SEND EUR or CHF CASH
SENDEN SIE KEINE EUR oder CHF CASH
NE PAS ENVOYER DE TRÉSORERIE EUR ou CHF
NO ENVÍE EFECTIVO EUR o CHF
Taxes and Duty Fees
You are totally responsible for paying any and all taxes and import duties. There are times when I am required to attach a customs declaration to your shipment (various values for various countries, usually USD 10.00) because I am bound by US postal service regulations. I bend the rules sometimes. But, if you are willing to pay additional shipping costs plus a handling fee (USD 1.00 each additional packet), I can break the shipping packet into packets of smaller valuation. Items sent without insurance or registration are sent at the buyer's risk of loss in the post.
Return Policy
Money back if not satisfied with any item(s), except for large lots and collections as noted in description.
Steven Weston
Cornville, Arizona, USA
stevew@westonmuir.com
Please include lot/item numbers and a valid shipping address with your payment or email.
Thank you!
Merci!
Danke!
¡Gracias!